قوانین طلایی پیشگیری از اضافه وزن


 کاهش مصرف انواع فست فودها، افزایش مصرف میوه و سبزی، کاهش تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه، مصرف انواع شیر و لبنیات کم چرب، اجتناب از مصرف انواع نوشابه های گاز دار، آب میوه های صنعتی و تنقلاب کم ارزش، کاهش مصرف روغن جامد و پرهیز از رژیم های غذایی خود سرانه را از جمله قوانین طلایی در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی برشمرد.

 


اهش مصرف انواع فست فودها، افزایش مصرف میوه و سبزی، کاهش تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه، مصرف انواع شیر و لبنیات کم چرب، اجتناب از مصرف انواع نوشابه های گاز دار، آب میوه های صنعتی و تنقلاب کم ارزش، کاهش مصرف روغن جامد و پرهیز از رژیم های غذایی خود سرانه را از جمله قوانین طلایی در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه اضافه وزن و چاقی یکی از مهمترین عوامل بروز بیماری های غیر واگیردار به شمار می رود، خاطر نشان کرد: با افزایش آگاهی های تغذیه ای افراد جامعه در مورد اصول تغذیه صحیح، می توان از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

وی کاهش مصرف انواع فست فودها، افزایش مصرف میوه و سبزی، کاهش تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه، مصرف انواع شیر و لبنیات کم چرب، اجتناب از مصرف انواع نوشابه های گاز دار، آب میوه های صنعتی و تنقلاب کم ارزش، کاهش مصرف روغن جامد و پرهیز از رژیم های غذایی خود سرانه را از جمله قوانین طلایی در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی برشمرد.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از دهم تا 16 آذر ماه به هفته بسیج آموزش تغذیه نامگذاری شده است، اظهار داشت: حساس سازی و افزایش آگاهی های تغذیه ای سیاستگذاران، مسئولان و کارکنان مرتبط با سلامت تغذیه ای جامعه، بهره گیری از رسانه ها برای ارتقای فرهنگ و سواد غذا و تغذیه و اصلاح نگرش و عملکرد گروه های مختلف جامعه در مورد تغذیه صحیح  از جمله اهداف این هفته است.



تاريخ : ۱۳٩۱/۱٠/٢ | ۱٠:٠٩ ‎ب.ظ | نویسنده : عصمت شادنام | نظرات ()
.: :.